Het is in elke branche, bij elk bedrijf, belangrijk om een goede administratie te hebben. Door inzicht en overzicht te creëren kun je veel geld besparen. Wat zijn de belangrijkste punten voor een goede administratie als e-commerce onderneming? En hoe kun jij als ondernemer in de e-commerce altijd en overal inzicht hebben in de financiële gezondheid van je onderneming?
Lees het in deze blog!
Online boekhouden voor e-commerce ondernemingen
Het belangrijkste voor elke administratie is het overzichtelijk hebben van je uitgaven en inkomsten, zo zie je precies waar je (te veel) geld aan uitgeeft, wat je grootste inkomstenbronnen zijn en hoe het met je onderneming gaat. SFAA is gespecialiseerd in het online administreren van jouw werk. Door in zee te gaan met SFAA heb je altijd en overal inzicht in de financiële status van jouw onderneming.
Als e-commerce onderneming werk je grotendeels online. Een online administratie is daarom vrijwel een vereiste voor een overzichtelijke administratie van je onderneming. Met de boekhoudsoftware van Exact online of Yuki kun je veel inzicht krijgen in je onderneming, waardoor je precies weet waarop je kan besparen, moet investeren of extra tijd aan moet besteden. Op deze manier kan je winst worden gemaximaliseerd en is er minder werk dat verricht moet worden. Al met al: een hogere winst aan het einde van de streep en minder besteedde uren? Dat lijkt ons een win-win!
E-commerce administratie kost veel tijd
Vaak kost het bijhouden van een administratie veel tijd. Denk hierbij aan het inboeken van betalingen, factureren en retourzendingen verwerken. Hier zijn oplossingen voor die de administratie voor e-commerce bedrijven veel en veel makkelijker maakt. Zo zijn er koppelingen en automatiseringen die het mogelijk maken om veel handelingen automatisch uit te laten voeren.
Aangezien de meeste e-commerce ondernemingen tientallen tot duizenden betalingen hebben per dag, is het automatiseren hiervan noodzakelijk om je administratie overzichtelijk en betaalbaar te houden. De koppelingen kunnen door ons worden ingesteld, waardoor je administratie grotendeels geautomatiseerd kan worden. Wil je weten welke koppelingen jouw administratie kunnen automatiseren en je werk vereenvoudigen? Neem contact met ons op!
Je e-commerce onderneming koppelen aan de administratie
Bij SFAA hebben we veel ervaring met e-commerce ondernemingen en de administraties hiervan opzetten en uitvoeren. Zo ben je verzekerd van een betaalbare, maar vooral ook overzichtelijke administratie. De koppeling met Mollie, Shopify, Magento, Klarna of een verzend dienst als Post NL is snel gemaakt. Mollie is een Nederlandse payment service provider (betaalplatform) en Shopify is een e-commerceplatform voor online winkels en kassasystemen voor de detailhandel. Wanneer je via Shopify producten verkoopt, kan je met Mollie de betalingen ontvangen en eventueel retourneren. Door koppelingen goed in te stellen, te gebruiken en deze koppelingen te combineren, wordt de onderneming grotendeels geautomatiseerd.
Het instellen van deze automatisering is niet eenvoudig. Door SFAA in te schakelen om alles in te stellen, profiteert je onderneming volop van de voordelen, zonder zelf je handen vuil te maken.
Er is veel innovatie op het gebied van automatiseringen gekoppeld aan boekhoudsoftware, dit betekent dan ook dat er vaak verbeter mogelijkheden zijn voor je administratie. Dit kan je tijd, geld en een hele hoop handelingen schelen. SFAA is verkozen tot het meest innovatieve administratiekantoor van Nederland 2020-2021. Zo zijn we altijd op de hoogte van nieuwe koppelingen die onze werkzaamheden kunnen verbeteren!
Vragen over je administratie?
Heb je vragen over je administratie? Hoe je geld kan besparen met je administratie of hoe je handige koppelingen in je boekhoudsoftware kunt integreren? Neem contact met ons op! SFAA is here to help! Stuur ons een mailtje op info@sfaa.nl, liever direct iemand spreken? Bel dan naar +31 20 26 10 723.