Exact en SFAA

Handige tools Exact Mijn[Kantoor]

Nieuws voor alle Exact Mijn[Kantoor] gebruikers, je kunt namelijk makkelijker factureren vanuit de Exact omgeving. Daarnaast zijn er nog een paar kleine veranderingen in de Exact Mijn[Kantoor] omgeving die alles een stukje makkelijker moeten maken.

Wat betekent dit precies?

Momenteel ben je wellicht veel tijd kwijt met het handmatig aanleveren van facturen of het inscannen van facturen. Of misschien gebruik je hier een losse facturatie-tool voor.  Dit kan vanaf nu veel efficiënter! Wij hebben een mail gehad van Exact over een nieuwe methode om het facturen aanleveren te versimpelen in de Mijn[Kantoor] omgeving.

Door ons de add-on toe te laten voegen kun je gemakkelijk in jouw Exact omgeving verkoopfacturen en herinneringen versturen.

In de add-on is artikelbeheer beschikbaar gemaakt en kan binnenkort via Mollie banklinks (iDeal) worden betaald door je klanten. Lees hieronder wat dit allemaal precies inhoudt.

Verkoopfactuur aanmaken:

Vanaf nu kun je dus verkoopfacturen klaarzetten, versturen en herinneringen versturen. Aan deze verkoopfacturen kun je ook een iDeal betaling (mollie banklink) toevoegen. Het aanmaken van een verkoopfactuur ziet er als volgt uit:

Als je op nieuw klikt zie je direct een verkoopfactuur staan, hierin kun je een bestaande relatie toevoegen of een nieuwe relatie aanmaken.

Een standaard artikel staat al op de factuur, deze kun je veranderen naar het artikel wat op die factuur moet komen te staan. Ook kun je meerdere artikelen toevoegen indien dat nodig is.

Wat ook nieuw is dat je een omschrijving kan toevoegen aan de factuur, zo weet de ontvanger direct waar het over gaat. Vervolgens kun je de factuur direct versturen via de e-mail.

Je kan bij het versturen van de verkoopfactuur vervolgens aanvinken of je betaling via de Mollie-link wilt toevoegen voor de specifiek factuur, zo kan jouw factuur nog sneller worden betaald.  Dit moet wel van te voren één keer worden ingeschakeld, wil je dat wij dit voor je doen neem dan contact op met je persoonlijke accountmanager.

Artikelbeheer

Het toevoegen van de artikelen in het artikelbeheer ziet er als volgt uit. Je opent de Mijn[Kantoor] omgeving en navigeert naar de verkoop omgeving via de navigatiebalk.

Hier zie je de artikelen lijst, in de artikelen lijst kun je eenvoudig een nieuw artikel toevoegen. Hier kan je een artikel toevoegen door de artikel code, omschrijving, prijs, btw code en eenheid in te vullen. Door dit artikel vervolgens op te slaan zie je het artikel in de artikelenlijst staan. Zo kun je ook dit artikel toevoegen aan je verkoopfacturen.

Lijkt dit je handig?

Lijken deze functies je handig? Neem dan contact op met je persoonlijke accountmanager! Wij zullen er voor zorgen dat het geïmplementeerd wordt in jouw omgeving zodat jij zelfstandig aan de slag kan. Heb je daarna nog vragen? We helpen je graag verder. Nog geen klant bij SFAA? Vraag een gratis adviesgesprek aan en zie hoe makkelijk boekhouden in de cloud is.