Hoe belangrijk is het hebben van ‘likes’ eigenlijk? En wat kunt u doen om meer likes te krijgen?
SFAA zocht het uit!
Een vaak gehoorde motivering voor het gebruik van Social Media is dat het goedkoop is, maar hier schuilt het grootste gevaar. Een goede Social Media uitvoering kost tijd, veel tijd en dus geld! Effectief een degelijke Facebookpagina beheren? Lees dan de volgende tips.
Hoe pakt u het slim aan?
Allereerst is het van belang om een strategie te ontwikkelen, houdt daarbij altijd de doelgroep voor ogen. Wie is de klant?
Trek de juiste ‘fans’
Bij het creëren van een Facebook omgeving is het van belang dat u de juiste leden trekt. Daarnaast is het ook wenselijk om fans te trekken die op de één of andere manier in contact staan met uw klanten. De meest logische manier om de juiste fans te trekken is door bekende kanalen te gebruiken. Zo kunt u op uw website een eenvoudige banner plaatsen waarbij bezoekers worden doorgelinkt naar Facebook. Ook is het mogelijk om bestaande contacten uit te nodigen om lid te worden.
Prikkel de bezoeker
Wanneer een potentiële klant lid is, is het tijd voor stap 2. De vraag ‘what’s in it for them’ is daarbij leidend. Er zijn van allerlei mogelijkheden om de bezoeker te prikkelen, zo kan er bijvoorbeeld exclusieve content geplaatst worden. Ook is het mogelijk om speciale korting/deals te plaatsen die alleen via Facebook verzilverd kan worden.
Zorg voor interactie
Naast het hebben van leden, is het ook belangrijk om interactie te krijgen met de doelgroep. Er zijn een aantal mogelijkheden om interactie te vergroten;
- Gebruik een persoonlijke toon
- Start een discussie
- Post de berichten in de piekuren
- Richt vragen en suggesties direct op het bedrijf.
Houdt de pagina actueel
Het is een afknapper om oud nieuws te lezen. Actualiseer daarom de pagina regelmatig, hierdoor blijft de klant nieuwsgierig en komt ze regelmatig op de pagina.
Ga actief opzoek naar leden
Zoals beschreven is het van belang om de juiste leden te hebben. Vaak zijn deze leden bevriend met andere potentiële klanten. Kortom zoek actief naar leden, ook via aanbevelingen die Facebook automatisch genereerd.
Organiseer een special actie voor Facebookvrienden
Online contact is één ding, maar de meeste verkopen vinden plaats bij offline contact. Creëer een offline event voor je leden. Na het fysieke contact is het mogelijk om mensen/bedrijven te taggen, hetgeen leidt tot meer leads.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw Social Media? SFAA helpt u graag met het opstellen van een goede strategie. Neem gerust contact op met ons via 020-2610723 of info@sfaa.nl, of plaats een leuk berichtje op onze social media kanalen.