Klantcase, Wie is Bluewave? En waarom zijn zij blij met SFAA?
Bluewave is een digitaal recruitment marketing bureau uit Amsterdam. Bluewave is gespecialiseerd in het zoeken van passend talent voor jouw onderneming. Met hun unieke methode helpt Bluewave talloze organisaties met het vertalen van hun recruitmentbehoefte naar een op maat gemaakte digital recruitment strategie.
Waarom hebben jullie voor SFAA gekozen?
John Olsthoorn over SFAA
Het gevoel was gelijk goed. Wat bij SFAA gewoon top is, is dat ze super goed meedenken en heel betrokken zijn. Je merkt dat Annelie zelf ook echt een ondernemer pur sang is. Dat zie je ook terug in de manier van werken, die heel goed past bij bedrijven zoals die van ons. Omdat we ook nog heel hard aan het ondernemen zijn, wil je een boekhouder hebben die een beetje mee onderneemt. Dat doet SFAA.
Hoe past de aanpak van SFAA bij de aanpak van Bluewave?
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Dat is ook gewoon heel laagdrempelig, snel en altijd een goed antwoord, zodra je snel geholpen wordt. Ik denk dat daar ook wel een groot deel van de match zit. Het komt vaak voor dat we ergens mee bezig zijn en snel inzicht moeten hebben of ergens bij moeten kunnen. Dan is het heel echt fijn dat je snel geholpen wordt. Dat is ook niet meteen wat je bij een administratiekantoor voor je ziet. Dan zie je vaak dat het een beetje stoffiger en stroperiger is, wat je juist niet wilt. Dat vind ik wel onderscheidend aan SFAA. Dan het juist heel vlot en laagdrempelig is. Gewoon praktisch goed!
Hoe is Bluewave in de afgelopen 5,5 jaar veranderd?
Bluewave is natuurlijk gegroeid qua mensen. Daarnaast zijn we natuurlijk ook heel erg gegroeid qua omzet. Er loopt dus veel meer cash door de leiding heen. Dat is wel echt heel erg veranderd, dus ook hoe we dat organiseren. Voor de rest, het bedrijf groeit en daarbij zijn er ook nog andere bedrijven bij gekomen.
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Hoe helpt SFAA daarbij om dat nog een beetje overzichtelijk voor jullie te krijgen?
Op een gegeven moment zijn we een soort project aangegaan en hiervoor heeft lds wat mensen geïnterviewd die verantwoordelijk zijn voor de facturatie en omzet naar de klanten. Samen hebben we toen gekeken naar het systeem waarin zij werken, hoe we daar een goede flow in krijgen, zodat het op de juiste manier bij de facturatie terechtkomt. Zo hebben we samen het proces geoptimaliseerd, zodat het allemaal soepeler en efficiënter verloopt. Daar hebben jullie heel erg in meegedacht en in meegeholpen
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Wat moet SFAA doen om de komende 10 jaar jullie administratiekantoor te blijven?
Volgens mij precies wat jullie doen. Dus als we jullie nodig hebben dat jullie er zijn en met oplossingen komen, altijd praktisch mee kunnen denken en die flexibiliteit kunnen blijven bieden. Zorgen dat het goed gaat. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, zolang de relatie gewoon goed blijft. Klanten zeggen ons ook wel eens dat het fijn is dat wij heel weinig verloop in het team hebben. Dat is bij jullie ook zo. Levi zit er al jaren, Pauline die is er al vanaf het begin bij. Dat werkt gewoon heel fijn. Dan bouw je wat op samen. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn als dat de komende 10 jaar zo blijft. Dan hoef je niks anders te doen, want dat is goed en dat wil je.
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Waar zie je Bluewave over 10 jaar
We hebben niet de ambitie om duizenden klanten te gaan bedienen en honderden mensen hier rond te hebben lopen. Onze ambitie is echter wel om kwalitatief tot de top 3 recruitment marketing bureaus van Nederland te behoren. Wanneer een bedrijf een uitdaging heeft op de arbeidsmarkt om het juiste talent aan te trekken, wij een van de 3 partijen zijn die genoemd worden om dat op te lossen.
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Zou je SFAA ook aan andere recruitment marketingbureaus aanbeloven?
Ja, dat doe ik altijd!
Welke voordeel noem je dan?
Dat het gewoon goed werkt, duidelijk is en dat je ontzorgd wordt. Eigenlijk wil je niet heel veel met je administratie te maken hebben, maar je wilt wel het gevoel hebben dat het goed gefikst is. Ja en dat het ook gewoon gezellige mensen zijn, dat noem ik ook wel vaak.
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Om het af te sluiten, als je een cijfer moest geven van 1 tot 10, welke cijfer zou dat zijn?
Een 9. Ik zou niet precies weten waarom ik geen 10 zou geven, gewoon heel goed en een dikke vette voldoende.
John Olsthoorn - Mede-eigenaar Bluewave Recruitment
Contactformulier, neem vrijblijvend contact met ons op!